Praktiker: straty w Niemczech, zyski w Polsce

Najniższe zyski Praktiker osiągnął w Grecji i Rumunii. Sprzedaż o 6,3 proc. spadła także w Niemczech. Ciężka sytuacja gospodarcza spowodowana kryzysem, pakiety oszczędnościowe wdrażane przez rządy, a co się z tym wiąże – cięcia płac, spowodowały że łącznie firma zanotowała spadek sprzedaży na poziomie 5,9 proc. Wcześniejsze prognozy przewidywały, ze będzie to około 5 proc. Mniejszy popyt na produkty Praktikera był związany również z działaniami samej firmy, która ograniczyła wydatki na kampanie marketingowe.

Firma może być natomiast zadowolona z działalności na rynkach: polskim, ukraińskim i tureckim. Tu Praktiker zanotował znaczne wzrosty sprzedaży.

Mimo niezadawalającego wyniku Praktiker nadal jest bardzo dobrze postrzegany na giełdzie. Jego akcje są jednymi z najlepiej wycenianych na rynku wyspecjalizowanych sieci handlowych.

Praktiker to międzynarodowa sieć marketów specjalizujących się w sprzedaży materiałów budowlanych, wyposażenia domów i ogrodów oraz artykułów dla majsterkowiczów. W Polsce do grupy należy 21 sklepów. Pierwszy Praktiker został otwarty w 1997 roku w Jankach koło Warszawy. Kolejne sklepy powstały w Czeladzi, Radomiu, Poznaniu, Katowicach, Bytomiu, Wrocławiu, Częstochowie i w Markach koło Warszawy. W 2000 roku miała miejsce inauguracja działalności czterech placówek: w Łodzi, Zabrzu, Kielcach oraz w Olsztynie. Jesienią 2001 roku powstały kolejne markety: w Krakowie, Gdańsku, a także drugi w Łodzi. W 2005 roku otwarto pierwszą piętrową placówkę na Okęciu. W marcu 2007 roku powstał Praktiker w Rzeszowie, w lipcu w Rybniku, a w październiku w Grudziądzu. W lutym 2008 roku miała miejsce inauguracja działalności drugiego sklepu Praktiker w Poznaniu.
 

Reklama

Galeria Jurajska