Nowy znak graficzny przedstawia charakterystyczną zieloną syrenę, ale bez okręgu i słów „Starbucks Coffe”. Zmiana okazała się na tyle znacząca, że budzi kontrowersje wśród wielbicieli popularnej sieci.

Taka sytuacja jest korzystna pod zwględem marketingowym, zwłaszcza że firma planuje znacznie bardziej radykalne zmiany. Jak podaje portal wyborcza.biz, prezes Starbucks Corp. zapowiedział, że sieć ma zamiar wkroczyć na rynek spożywczy i zacząć działalność handlową w sklepach i supermarketach. W związku z tym już wkrótce w kawiarniach Starbucks pojawi się nowe menu, bogatsze o propozycje napojów.

Zamieszanie wokół zmiany logo pozwala promować wizerunek firmy bez większych nakładów finansowych. Na fali rozgłosu firma może wprowadzać kolejne zapowiedziane zmiany, licząc, że zostaną one szybko zauważone i przyjęte z entuzjazmem.

Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie sprzedaży i palenia kawy oraz wiodącą marką kaw o najwyższej jakości na świecie. Ponad 16 tys. kawiarni w 55 krajach na świecie, w Ameryce Północnej i Południowej, w Europie, na Bliskim Wschodzie i w regionie Pacyfiku ma w swej ofercie poza kawą, zimne napoje na bazie czekolady, kawy, herbay z linii Tazo, kanapki, salatki, mufiny i ciasta, a dla fanów – kolekcje kubków i akcesoriów.