Z badań Euromonitora, które podaje raport „E-commerce 2010”, wynika,że liczba klientów e-sklepów w Polsce wciąż wzrasta. W 2009 wyniosła 8,5 mln, rok wcześniej o prawie dwa miliony mniej. Można się zatem spodziewać, że w następnych latach liczba osób korzystających z handlu internetowego jeszcze się zwiększy. Czynnikiem, który motywuje do zakupów w sieci są także najnowsze trendy, takie jak: social commerce, niesłabnąca popularność portali społecznościowych, aukcji czy wchodzące dopiero na rynek wirtualne prezentacje.

W tej chwili w Polsce działa ok. 7 tys. sklepów internetowych. Według raportu to również zmieni się znacznie za przyczyną rozwoju nowoczesnych technologii. Potencjalnych właścicieli sklepów internetowych może kusić fakt, że co czwarty e-sklep zarobił od 100-500 tys. w 2009 roku, a co trzeci przyjmował nawet do 5 tys. zamówień rocznie.

W sklepach internetowych Polacy najczęściej kupują sprzęt AGD i RTV. Udział tego segmentu w wartości sprzedaży szacuje się na 22 proc. Duże rynki stanowią także branże: kosmetyczna i księgarska, które osiągają odpowiednio 21 i 13 proc. wartości sprzedaży.

Potentatami na rynku e-commerce w 2009 były sklepy: neo24.pl (145 550 tys. zł przychód netto) , electro.pl (125 000tys. zł), komputronik.pl (120 000 tys. zł) oraz merlin.pl (101 000 tys. zł).