Biedronka: Sprzedaż sieci wzrosła o 19,5 proc.

Sprzedaż w sieci Biedronka wyniosła 4,8 mld euro i stanowiła 55,3 proc. przychodów osiągniętych przez całą grupę Jeronimo Martins. W ocenie firmy do dobrego wyniku finansowego Biedronki przyczyniły się liczne otwarcia nowych sklepów w 2010 roku oraz zwiększona liczba klientów odwiedzających placówki.

W całej grupie handlowej Jeronimo Martins sprzedaż wzrosła o 18,7 proc. i osiągnęła wynik prawie 8,7 mld euro. Jak wspomnieliśmy powyżej, największy udzaiał w przychodach Jeronimo Martins, miała sprzedaż wypracowana przez dyskonty Biedronka działające w naszym kraju. Prawie 35 proc. wypracowały supermarkety i hipermarkety działające na rynku portugalskim (niemal 3 mld euro). 8,3 proc. sprzedaży grupy to wynik hurtowni Recheio (720 mln euro), a 1,6 proc. – Madeiry (141 mln euro).

Grupa Jeronimo Martins to największy koncern spożywczy w Portugalii. Jest właścicielem sieci hiper- i supermarketów Feira Nova i Pingo Doce, sieci dyskontów Biedronka oraz sieci hurtowni typu "cash &carry" Recheio. Do Grupy należą też zakłady produkujące między innymi wyroby tłuszczowe, lody, mrożonki i wodę mineralną. Koncern zatrudnia łącznie ponad 30 tysięcy osób. Od 1989 roku akcje Grupy Jeronimo Martins są notowane na portugalskiej giełdzie papierów wartościowych.

 
 

R E K L A M A 

XII SHOPPING CENTER FORUM & AWARDS 2011

3 lutego 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Ostatnia, wrześniowa edycja zgromadziła rekordową liczbę 305 uczestników oraz wielu prestiżowych sponsorów i wystawców.

Zapraszamy do udziału !
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016