Dla elektronicznych sklepów portale społecznościowe, a zwłaszcza Facebook są polem do eksploatacji, ponieważ Polacy pokochali social media. Na Facebooku konta ma ponad 5 mln Polaków. Atrakcyjność tej platformy jest związana także z ogromnymi możliwościami marketingowymi, które oferuje portal. Na razie jednak nie wiadomo, ile można zarobić, prowadząc taka formę sprzedaży.

Trendy na rynku e-commerce wskazują, że zainteresowanie działalnością komercyjną w social media będzie rosło. Na razie duże firmy otwierają oddziały na portalach społecznościowych jako wsparcie dla e-sprzedaży.

Aby w ogóle zacząć działalność na Facebooku i myśleć o zyskach należy najpierw wykupić aplikację, która umożliwi start biznesu. W Polsce na razie trzy firmy oferują taką usługę. Za ich pośrednictwem powstało już około 300 e-sklepów. Skala zjawiska jest na tyle duża, że zaczęło funkcjonować określenie oznaczające nowy trend: f-handel.

Jak podaje dziennik Gazeta Prawna pierwszy sklep na świecie na Facebooku otworzyła na początku 2004 roku kwiaciarnia 1-800-Flowers.com. W tej chwili cieszy się ona 57 tys. gronem fanów.
Na całym świecie portal Facebook ma ponad 500 mln użytkowników. Polska wersja językowa jest dostępna od 2008 roku. 
 

 

R E K L A M A 

XII SHOPPING CENTER FORUM & AWARDS 2011

3 lutego 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Ostatnia, wrześniowa edycja zgromadziła rekordową liczbę 305 uczestników oraz wielu prestiżowych sponsorów i wystawców.

Swój udział zgłosiło już ponad 213 osób reprezentujących 122 firmy.

Zapraszamy do udziału !