Wzrost liczby ofert pracy związany jest z rosnącym udziałem e-commerce w handlu detalicznym. Według ostatniego raportu sporządzonego przez Internet Standard, w 2009 roku wzrost wynosił około 2,2 proc. a przychody 13,4 mld zł. Jak szacują Eurostat i GUS, w 2009 roku zakupy w sieci robiło ok. 8,5 mln Polaków. Dla porównania w 2008 roku 7 tys. sklepów odnotowało łączne przychody w wysokości ponad 11 mld zł. Dwa lata temu prawie 7 mln Polaków kupowało produkty i usługi za pośrednictwem internetu. Wzrosło tym samym zapotrzebowanie na specjalistów w tym zakresie.

– Pracodawcy z branży e-commerce bardzo intensywnie poszukują przede wszystkim programistów specjalizujących się tworzeniu stron oraz aplikacji JAVA. W cenie są także doświadczeni handlowcy oraz marketingowcy. Zauważyliśmy także wzrost zapotrzebowania na specjalistów w zakresie SEM oraz SEO – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

– Jest sporo chętnych, ale mało specjalistów – komentuje Marcin Janowski, PR Manager, agencji interaktywnej OX Media.

Kandydującym na stanowiska specjalistów od SEO czy SEM proponowane są zarobki wąchające się od 5 do 15 tys. zł brutto. Większość trudniących się tą działalnością może liczyć także na sowite prowizje od sprzedaży, sięgające od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych.

 

R E K L A M A 

XII SHOPPING CENTER FORUM & AWARDS 2011

3 lutego 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Ostatnia, wrześniowa edycja zgromadziła rekordową liczbę 305 uczestników oraz wielu prestiżowych sponsorów i wystawców.

Swój udział zgłosiło już ponad 280 osób reprezentujących 143 firmy.

Zapraszamy do udziału !