Trudno o dobrego kierownika sklepu

W małych miastach rośnie poziom zatrudnienia w branży retail

W małych miastach rośnie poziom zatrudnienia w branży retail

Znalezienie sprzedawców nie nastręcza wielu kłopotów, bo mogą oni być rekrutowani z pojedynczych, mniejszych sklepów już działających w mieście, najczęściej poza galerią handlową. Łatwiej mają też niewielkie butiki. Ale już do zarządzania sklepem o powierzchni przekraczającej 1000–1500 mkw. potrzeba wyższych kwalifikacji i dłuższego doświadczenia.

W tym przypadku sieci stawiają na miękkie kwalifikacje potencjalnych kierowników czy dyrektorów sklepów. Trzeba znać dobrze język angielski, choć nie jest to warunek absolutnie konieczny. Ważna jest umiejętność doboru pracowników – sprzedawców i kierowników działów, i wiele innych. Jednak za tymi umiejętnościami kryją się oczekiwania finansowe. Stawki na rynku są zróżnicowane, ale średnia płaca dyrektora sklepu wynosi 4500-6500 zł, kierownika sklepu 3500-4500 zł, a kierownika działu -2500-4000 zł. Do tego dochodzą oczywiście premie.

Takie stawki, w przypadku małych miejscowości są zazwyczaj dla pracowników zadowalające. Jednak to, co może bardziej niepokoić to brak na lokalnych rynkach osób kompetentnych do zarządzania dużym sklepem w galerii handlowej. Oczywiście sposobem może być czasowa relokacja kierownika z innego miasta, który przez kilka miesięcy wybierze i przygotuje swojego następcę spośród kierowników działów lub sprzedawców w sklepie. To jednak powoduje, przynajmniej chwilowe, powstanie wakatu w innym miejscu. Dlatego też, doliczając naturalną rotację pracowników, w wielu sieciach trwa tzw. „ciągła rekrutacja”.

Prościej jest skorzystać z usług agencji rekrutacyjnej. Znając specyfikę firmy, mając informację o wszelkich pozapłacowych elementach wynagrodzenia, możliwościach rozwoju w organizacji, konsultantowi łatwiej jest przekonać potencjalnego kandydata do zmiany pracodawcy lub przeprowadzki do innego miasta. Rekruter może dotrzeć do kandydatów, którzy nie wyślą swojej apliakcji na ogłoszenie bezpośrednio do firmy. Są to zwykle osoby, które nie poszukują aktywnie pracy i dopiero atrakcyjna oferta może sprawić, że zaczną rozważać zmianę. 
 

 

R E K L A M A 

XII SHOPPING CENTER FORUM & AWARDS 2011

3 lutego 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Ostatnia, wrześniowa edycja zgromadziła rekordową liczbę 305 uczestników oraz wielu prestiżowych sponsorów i wystawców.

Swój udział zgłosiło już ponad 315 osób reprezentujących 157 firm.

Zapraszamy do udziału ! 
 

Reklama

Galeria Jurajska