E-rekomendacje coraz ważniejsze

Okazuje się, że 95 proc. użytkowników sieci czyta opinie innych osób na temat produktów przed podjęciem decyzji o zakupie. Niemal taki sam odsetek, bo 92 proc. pytanych, sprawdza co inni internauci sądzą o e-sklepie, w którym chcą zrobić określone zakupy. Ponad połowa klientów sklepów internetowych (58 proc.) rezygnuje z zakupów, gdy komentarze na temat określonego produktu są nieprzychylne.

Autorzy ankiety zwracają uwagę, że w dobie przed rozwojem internetu zakładano, że jeden zadowolony klient powie o swoich pozytywnych doświadczeniach 8 osobom, a niezadowolony aż 20-stu. Tymczasem w ogólnoświatowej sieci w obu przypadkach liczby te ulegają znacznemu zwielokrotnieniu. Co więcej, zarówno przychylne, jak nieprzychylne komentarze widnieją na serwerach przez długi czas. To działa mobilizująco na sklepy internetowe i producentów sprzętu oraz oprogramowania – z korzyścią dla konsumentów.

Z najnowszych danych Komputronik.pl wynika ponadto, że 62 proc. internautów zamieszcza w sieci komentarze o produktach, zaś niewiele mniej, bo 60 proc. decyduje się na wystawianie opinii o e-sklepach.
W ankiecie Komputronik.pl przeprowadzonej przez Onet.pl wzięło udział ponad 50 500 internautów.

Komputronik S.A. należy do czołówki najszybciej rozwijających się firm z branży IT w Polsce. Zatrudnia obecnie ponad 700 pracowników i osiągnęła w 2009 roku przychody roczne przekraczające 937 mln zł. Od lipca 2007 roku akcje Komputronik SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

R E K L A M A 

XII SHOPPING CENTER FORUM & AWARDS 2011

3 lutego 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Ostatnia, wrześniowa edycja zgromadziła rekordową liczbę 305 uczestników oraz wielu prestiżowych sponsorów i wystawców.

Swój udział zgłosiło już ponad 315 osób reprezentujących 157 firm.

Zapraszamy do udziału ! 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016