12. edycja SCF&A

Inicjatorem konceptu utworzenia multibrandowego sklepu, działającego w CH Molo w Szczecinie pod szyldem dwóch marek: Toy Planet i Quadri Foglio jest Robert Momocki, właściciel marki z zabawkami Toy Planet. – Pod koniec ubiegłego roku udało mu się znaleźć franczyzobiorcę, który zgodził się podpisać oddzielne umowy z dwiema markami i stworzyć dla nich wspólną przestrzeń handlową. Partnerem w realizacji innowacyjnego projektu została marka Quadri Foglio, oferująca ubranka dziecięce. Układ ten pozwolił na stworzenie w nowym salonie bardziej komplementarnej oferty. – Traktujemy ten koncept jako pilotażowy – mówi właściciel Momocki. – Pierwsze tygodnie po otwarciu bardzo miło nas zaskoczyły i potwierdzają słuszność obranej drogi – dodaje.

Z jego obserwacji wynika, że taki koncept pozwala znacznie ograniczyć koszty otwarcia i prowadzenia sklepu. – Większa powierzchnia pozwala wynegocjować niższą stawkę za mkw. czynszu, a dodatkowo podwoić obroty – wyjaśnia. Prowadzenie dwóch sklepów na jednej powierzchni stanowi dla franczyzobiorcy również zmniejszenie kosztów zatrudnienia, bo minimalizuje liczbę personelu. Co istotne, realizowanie planów promocyjnych i rabatowych raz jednej, raz drugiej marki, stale generuje zwiększone zainteresowanie wśród klientów.

Taki koncept sklepu od właścicieli dwóch marek wymaga jednak wypracowanie kilku kompromisów. Połączona przestrzeń musi mieć jednolity charakter, przy jednoczesnym zachowaniu odrębnej polityki i wizerunku marek. Dotyczy to chociażby kolorystyki, wyposażenia i sposobów ekspozycji asortymentu.

Dostrzegając więcej korzyści niż wad takiego układu, Robert Momocki już teraz prowadzi biznesowe rozmowy z właścicielami kolejnych marek i poszukuje franczyzobiorców, chcących otworzyć sklep, działający w myśl jego konceptu.

 

 

R E K L A M A 

XII SHOPPING CENTER FORUM & AWARDS 2011

3 lutego 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Ostatnia, wrześniowa edycja zgromadziła rekordową liczbę 305 uczestników oraz wielu prestiżowych sponsorów i wystawców.

Swój udział zgłosiło już ponad 315 osób reprezentujących 157 firm.

Zapraszamy do udziału !