SCF&A: Najemcy chcą mieć wpływ na marketing CH

Lokal Deli Sandwich

Część poświęconą marketingowi centrów handlowych rozpoczął Michał Stanisz, Marketing Director Blue Ocean Investment Group. Zauważył on, że w świadomości klientów obecne są raczej sieci handlowe niż obiekty handlowe. Aby zmienić tę sytuację Michał Stanisz powołał do życia Stowarzyszenie Marketingu Centrów Handlowych (SMCH). Celem tej organizacji są m.in.: propagowanie pozytywnych wzorców i najlepszych praktyk oraz promocja kreatywnych pomysłów na komunikację marketingową.

W panelu dyskusyjnym udział wzięli: Michał Stanisz, Barbara Czechmeszyńska-Skowron – dyrektor marketingu i PR, ECC Property Management, Agnieszka Mosurek-Zava – prezes zarządu Douglas Polska, Agnieszka Kowalewska – Project Manager i Magdalena Zimna – dyrektor działu badań i analiz GfK Polonia, Maciej Łączkowiak- Expansion Manager, Yes Biżuteria, Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, właściciel Mediadem Communication oraz Agnieszka Tomczak-Tuzińska dyrektor marketingu, Caelum Development.

Przedstawiciele sieci handlowych, Agnieszka Mosurek-Zava i Maciej Łączkowiak, podkreślali, że najemcy chcą i powinni brać większy udział w kreowaniu marketingu centrów, w których są obecni. Postulowano wobec tego stworzenie spójnej komunikacji, która uwzględniałaby interesy klientów, najemców i zarządców. Wszyscy paneliści zgodzili się, że w marketingowym działaniu centrum nie powinno być przypadkowości.
 
Zarówno dobór najemców, jak i późniejsze akcje promocyjne z tym związane należy postrzegać jako długofalowe działanie, określające wizerunek danego obiektu. – Skuteczna komunikacja marketingowa powinna uwzględniać takie obszary jak: PR, reklama, eventy, programy prosprzedażowe i strategie komunikacyjne. Nie można zapomnieć także o jednej z najskuteczniejszych broni – marketingu szeptanym – podsumowała dyskusję Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016