Restauracja w Gliwicach będzie kolejnym franczyzowym punktem sieci Olimp, po lokalizacjach w Częstochowie, Mikołowie i Kielcach.

Firma prowadzi już jedenaście własnych lokali w centrach handlowych na terenie Małopolski, a we wrześniu tego roku zostanie otwarty kolejny w Futura Park.

Dodatkowo firma rozwija nowy koncept franczyzowy, kawiarniano-lodowy Frappe Point, który również zamierza uruchomić w Europie Centralnej. Frappe Point to punkty, których oferta oparta jest o lody własnej produkcji, przygotowywane na bazie włoskich receptur w krakowskim laboratorium firmy. Kawiarnie działające pod tym logo są często wprowadzane do tych samych galerii handlowych, w których funkcjonują już restauracje Olimp.

Sieć cały czas poszukuje franczyzobiorców. Jak zapewnia Piotr Niemiec, właściciel marki Olimp, franczyzobiorca powinien posiadać własną działalność gospodarczą i wyrażać gotowość do osobistego zaangażowania w projekt. Średni koszt otwarcia franczyzowej restauracji Olimp wynosi 300 tys. zł. Natomiast koszty związane z inwestycją w sprzęt i wyposażenie Frappe Point sięgają około 200 tys. zł.

– Zapewniamy pomoc w znalezieniu lokalizacji oraz bierzemy na siebie cały proces negacji warunków umowy najmu. Na rynku jesteśmy obecni już od wielu lat i to doświadczenie wykorzystujemy w rozmowach w zarządcami galerii handlowych – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Piotr Niemiec.