Popyt na powierzchnie handlową w warszawskich centrach handlowych jest nadal wysoki – czytamy w raporcie przygotowanym przez firmę Jones Lang LaSalle. W ostatnim kwartale 2010 roku na stołecznym rynku pojawiły się nowe marki. Swoje lokale otworzyły Kartell i Chccolate Company (Galeria Mokotów), a także Trollbeads czy 3 Suisses (Wola Park). Również Nowy Świat zyskał intratnego najemcę – pojawił się tu trzykondygnacyjny salon odzieżowej marki H&M. A z nowymi konceptami handlowymi wystartowały marki Smyk (Smyk Megastore w Parku Handlowym Targówek) oraz Douglas (wielkopowierzchniowy sklep w Arkadii).

Jak wynika z raportu, Warszawa nie dysponuje właściwie wolnymi lokali pod handel. Wskaźnik powierzchni niewynajętych wynosi ok. 1 proc. Jednak nowe powierzchnie handlowe pojawiają się sporadycznie, a na rynku obserwujemy spore nasycenie.

W Warszawie buduje się aktualnie dwa nowe obiekty. W najbliższych latach powstaną Plac Unii i Wolf Bracka. W tym roku na Białołęce ma powstać Factory Annopol, inwestycja firmy Neinver. Najprawdopodobniej na przełomie 2013/2014 zostanie oddane do użytku centrum handlowo-rozrywkowe w Wilanowie, którego powierzchnia będzie sięgać 60 tys. mkw.

Mówi się również o planach rozbudowy istniejących już obiektów handlowych – Galerii Mokotów, Wola Parku, Promenady, Tesco Kabaty, Centrum Ursynów.