Trwa czwarty etap rozbudowy

Do grona najemców Galerii Ostrovia dołączyły: popularna marka odzieżowa New Yorker, która otworzy jedyny w regionie salon na powierzchni 750 mkw. oraz znana sieć perfumerii Douglas, która wynajęła lokal o powierzchni 250 mkw.

Ostrovia jest już skomercjalizowana w prawie 85 proc. Na klientów oczekiwać będzie jedyny w mieście hipermarket spożywczy – Tesco oraz market typu „Dom i Ogród” sieci OBI. Ponadto w obiekcie znajdzie się jedyny w całym regionie salon H&M, a także m.in. Media Expert, Deichmann, Rossmann, Martes Sport, Carry, Camaieu, Orsay, Apart, Yes, Vision Express, Lee Wrangler, Coccodrillo. Oferta gastronomiczna składać się będzie z pięciu kawiarni, lodziarni i cukierni oraz ośmiu punktów restauracyjnych oferujących dania różnorodnych kuchni z całego świata.

Obiekt położony jest obok drogi krajowej nr 25 i obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego dla drogi ekspresowej S11. Lokalizacja Ostrovii – przy głównym węźle nowej obwodnicy Ostrowa umożliwi dogodny dojazd do galerii nie tylko mieszkańcom Ostrowa i Kalisza, ale również wielu okolicznych mniejszych miast. Na zmotoryzowanych klientów Ostrovii czekać będzie 1,7 tys. miejsc parkingowych. Obszar bezpośredniego oddziaływania inwestycji obejmuje ponad 350 tys. osób. Do tej pory dla tych klientów najbliższe nowoczesne obiekty handlowe znajdują się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi, czyli w odległości ponad 100 km.

Poza lokalizacją regionalny charakter Galerii Ostrovia podkreśla jej wielkość. Powierzchnia najmu całego jednokondygnacyjnego obiektu to 37 tys. mkw. – w tym hipermarket spożywczy, market „Dom i Ogród” oraz galeria na około 100 sklepów wszystkich branż, punktów usługowych, kawiarni i restauracji, jak również duży plac zabaw dla dzieci. Ponadto dużym magnesem Ostrovii będzie wiele znanych firm i marek, które prowadzić będą tam jedyne swoje salony w południowej Wielkopolsce.

Budowa galerii przebiega terminowo, zgodnie z założonym harmonogramem. Otwarcie planowane jest na październik tego roku.

Inwestorem Galerii Ostrovia jest firma West Investment z grupy Saller. Generalnym wykonawcą firma Budrem a projektantem firma Pentagram.

Mallson Polska sprawuje nadzór inwestorski nad komercjalizacją prowadzoną przez firmę Cushman&Wakefield.