Inwestor zainteresuje się tylko atrakcyjną siecią

– Pozyskanie inwestora nie jest takie proste. Przede wszystkim trzeba udowodnić, że przedsiębiorstwo jest w stanie zwiększać skalę działalności oraz wyniki, a dodatkowo utrzymać ten wzrost przez okres kilku lat – powiedział Marcin Sadlej.

Według eksperta z CC Group sieć detaliczna musi pokazać, że stworzony przez nią format sklepu przyjął się na rynku i jest na niego niezaspokojony popyt. Firma taka musi mieć skrystalizowaną strategię rozwoju, odpowiednio przemyślaną i skutecznie realizowaną. Ta strategia to w uproszczeniu odpowiedź na pytanie, na czym firma chce zbudować swój sukces.

Dodatkowo trzeba także pokazać efektywny mechanizm finansowy, najczęściej oparty o rosnącą liczbę nowych punktów sprzedaży, ale także sprzedażą z metra powierzchni i stabilną marżą oraz dobrze zarządzanym kapitałem obrotowym. Ważne jest umiejętne przekazanie inwestorowi przekonującego biznesplanu, ilustrującego powyższy mechanizm, a także opartego na faktycznych danych historycznych. Warto także sporządzić analizę potencjału rynkowego. Zdaniem Marcina Sadleja sieć z ciekawym formatem sklepu i zarządem posiadającym przejrzystą wizję, jak go dalej rozwijać, ma dużą szansę na zainteresowanie ze strony inwestorów finansowych, a także strategicznych.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016