Pieniądze ze sprzedaży będą przeznaczone na kolejne inwestycje

EMF nabył pakiet kontrolny za łączną kwotę 7,6 mln złotych. Dzięki temu firma kontynuuje budowę na polskim rynku szerokiej oferty kontentu cyfrowego związanego z kulturą i rozrywką.
 
W kwietniu 2010 roku EMF, poprzez spółkę zależną Empik, na mocy umowy joint-venture, nabył 51 proc. udziałów w spółce Virtualo – wiodącego gracza na rynku e-booków i audiobooków. Przejęcie spółki e-Muzyka jest kolejnym, po inwestycji w Virtualo, etapem realizacji tej strategii.

Nabycie e-Muzyki – największego gracza w dystrybucji muzyki cyfrowej na polskim rynku – znacząco umocni pozycję EMF jako dystrybutora kontentu cyfrowego na rynku polskim.

– Poprzez inwestycję w spółkę e-Muzyka Grupa EMF pozyskuje dodatkowe, kluczowe kompetencje, które pozwolą jej stać się istotnym graczem na rynku dystrybucji kontentu cyfrowego i umożliwią dołączenie do oferty książek elektronicznych – które EMF produkuje i sprzedaje zarówno hurtowo jak i detalicznie – oferty muzyki cyfrowej. W przyszłości będziemy starali się dynamicznie rozbudowywać portfolio kategorii cyfrowych – podsumował Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) – notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie, jest wiodącym wielokanałowym dystrybutorem produktów lifestyle’owych. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz NFI Empik Media & Fashion SA jako spółka holdingowa. Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności czterech segmentów: Grupa Empik (m.in. książki, prasa, multimedia, artykuły art & pap oraz bilety na imprezy kulturalne), Grupa Smyk (zabawki i artykuły dziecięce), Szkoły Językowe, Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne).
Grupa rozwija model biznesowy w oparciu o własne marki i koncepty handlowe oraz marki franczyzowe i licencjonowane. EM&F działa na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim.