Magdalena Frątczak, dyrektor ds. powierzchni handlowych w CB Richard Ellis Polska powiedziała: – Ogromny wzrost sprzedaży online odzwierciedla fundamentalną zmianę w nawykach kupujących, którzy uznali zakupy przez internet za tańsze i bardzo wygodne.

– Obecnie w Europie obserwujemy ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży online, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla wielu z nich stało to się priorytetem, by zoptymalizować wzrost sprzedaży – dodał Peter Gold, dyrektor ds. powierzchni handlowych na regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) w firmie CB Richard Ellis.

Ogólny poziom sprzedaży detalicznej w Europie w okresie świątecznym 2010 nie odnotował szczególnych wzrostów. Jednak wyniki z naszego regionu były znowu bardzo pozytywne – zauważono znaczny wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a Polska z 12 proc. wzrostem sprzedaży detalicznej została uznana za lidera.

CB Richard Ellis z siedzibą w Los Angeles to firma doradcza działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych. Zatrudnia około 29 tys. pracowników i obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w ponad 300 placówkach na całym świecie (z wyłączeniem firm stowarzyszonych i partnerskich).