Multifood chce wprowadzić firmę na NewConnect

Rozbudowa ma przyciągnąć atrakcyjne marki

Rozbudowa ma przyciągnąć atrakcyjne marki

Zależy nam na tym, żeby nasz debiut był sukcesem. Pozyskane środki z emisji akcji chcemy przeznaczyć na dalszy rozwój, czyli otwieranie restauracji własnych, a także wsparcie inwestycji franczyzobiorców.

Nasze plany są ambitne i zakładają na ten rok 10 otwarć, z czego przynajmniej jedno chcielibyśmy zrealizować samodzielnie. Otrzymaliśmy bardzo ciekawą ofertę ze Sky Tower, najwyższego budynku w Polsce, powstającego we Wrocławiu, którego inwestorem jest Leszek Czarnecki. Pozostałe restauracje będą powstawać w oparciu o franczyzę.

Trzy ostatnie otwarcia lokali franczyzowych Multifood miały miejsce w ubiegłym roku – dwa powstały we Wrocławiu, a jeden w Łodzi. Kolejne dwa zostały uruchomione w marcu – w Galerii Jurajskiej w Częstochowie i w CH Forum w Gliwicach. Szósta placówka franczyzowa ma ruszyć w maju w CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej. Są to jedyne szczegółowo zaplanowane otwarcia, gdzie mamy już i lokalizację, i przypisanego do niej franczyzobiorcę.

Najlepsze restauracje to te działające w największych i najchętniej odwiedzanych centrach handlowych. W naszym przypadku są to lokale w CH Magnolia (własny) i Pasażu Grunwaldzkim (franczyzowy) – oba we Wrocławiu. Dobre wyniki osiąga także restauracja franczyzowa w CH Korona we Wrocławiu. Jest to starsze centrum o stabilnej pozycji i stałej odwiedzalności, wyniki w tym przypadku były więc łatwe do przewidzenia i nasze wyliczenia się potwierdzają. Większe wahania obserwujemy w lokalu przy ul. Kuźniczej (własny), jest to nasz jedyny lokal uliczny i jego wyniki uzależnione są od pogody. Gdy na zewnątrz jest ciepło, mamy tłumy gości. Zainteresowanie w tych okresach jest tak duże, że pozwala zbilansować niekorzystny wpływ dni mroźnych czy deszczowych. Najsłabszym lokalem jest nasza restauracja własna w CH Marino we Wrocławiu. Wynika to z tego, że samo centrum jest mniej odwiedzane, a to przekłada się na liczbę gości w restauracji. Niemniej, choć lokal ten charakteryzuje się najniższą rentownością w całej sieci, to jednak jest dochodowy.

Nasze dotychczasowe doświadczenie wyraźnie pokazuje, że czynnikiem priorytetowym w wyborze lokalizacji jest bardzo duży przepływ ludzi. Najważniejsze w naszym biznesie jest to, by masowo obsługiwać klientów. Koszty są wtedy mniej istotne. Warto zapłacić więcej za najem lokalu w większym centrum, zamiast połakomić się na niższe koszty w mniej lukratywnej lokalizacji.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016