Obecnie w mieście nie powstają tradycyjne hipermarkety

Ostrów Wlkp. to jedno z ostatnich polskich miast tej wielkości, w których do tej pory nie ma żadnego hipermarketu spożywczego oraz marketu typu "Dom i Ogród". Dlatego najemcy Ostrovii – Tesco oraz OBI staną się wyjątkowo mocnym atutem galerii.

Obiekt położony jest obok drogi krajowej nr 25 i obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego dla drogi ekspresowej S11. Lokalizacja Ostrovii – przy głównym węźle nowej obwodnicy Ostrowa umożliwi dogodny dojazd do galerii nie tylko mieszkańcom Ostrowa i Kalisza, ale również wielu okolicznych mniejszych miast. Na zmotoryzowanych klientów Ostrovii czekać będzie aż 1,7 tys. miejsc parkingowych. Obszar bezpośredniego oddziaływania inwestycji obejmuje ponad 350 tys. osób. Do tej pory dla tych klientów najbliższe nowoczesne obiekty handlowe znajdują się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi, czyli w odległości ponad 100 km.

Znane marki jak magnes
Regionalny charakter Galerii Ostrovia, poza lokalizacją, podkreśla wielkość. Powierzchnia najmu całego jednokondygnacyjnego obiektu to 37 tys. mkw. – w tym hipermarket spożywczy, market "Dom i Ogród" oraz galeria na około 100 sklepów wszystkich branż, punktów usługowych, kawiarni i restauracji, jak również duży plac zabaw dla dzieci. Ponadto magnesem Ostrovii będzie wiele znanych firm i marek, które poprowadzą tam jedyne swoje salony w południowej Wielkopolsce.

W centrum pojawi się jedyny w regionie salon H&M, a także m.in. Media Expert, Deichmann, Rossmann, Martes Sport, Carry, Camaieu, Orsay, Apart, Yes, Vision Express, Lee Wrangler, Coccodrillo. W ostatnich tygodniach do grona najemców dołączyły takie znane sieci jak: Reserved, New Yorker, Douglas, Empik czy Smyk. Wynajęte jest już 85 proc. powierzchni galerii.

Oferta gastronomiczna składać się będzie z pięciu kawiarni, lodziarni i cukierni oraz ośmiu punktów restauracyjnych oferujących dania różnorodnych kuchni z całego świata. Na klientów gastronomii czekać będzie specjalnie zaprojektowana i udekorowana część obiektu z dużą ilością naturalnego światła oraz komfortowymi stolikami i miejscami siedzącymi. Nadzór inwestorski nad komercjalizacją, prowadzoną przez firmę Cushman&Wakefield, sprawuje Mallson Polska.

Wszystko zgodnie z planem
Budowa galerii przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Wszystkie roboty związane z infrastrukturą podziemną zostały zakończone jesienią 2010 roku. Na dziś wykonano już ponad 60 proc. robót związanych z drogami wewnętrznymi i parkingami dla klientów. Położono część nawierzchni asfaltowych. Ukończono także układanie płyty betonowej posadzki oraz roboty murowe. Od grudnia trwają roboty związane z instalacjami wewnętrznymi. Od początku lata najemcy rozpoczną prace adaptacyjne lokali.

W ramach inwestycji budowana jest ul. Witosa na odcinku od ul. Nowa Krępa do ul. Kaliskiej. Główna konstrukcja drogi została wykonana łącznie z podbudową z betonu asfaltowego. Na wiosnę pozostało jedynie ułożenie ostatniej warstwy ścieralnej asfaltu oraz chodników z kostki betonowej. Prace budowlane przy ul. Witosa zostaną zakończone do końca czerwca 2011 roku.

Obecnie na budowie pracuje każdego dnia około 300 osób z 22 firm podwykonawczych. Aby zobrazować skalę przedsięwzięcia warto podać, że do tej pory na budowę dostarczono 5.143 wywrotek piasku, 1.152 gruszki z betonem, 181 ciężarówek konstrukcji żelbetowej i 166 ciężarówek konstrukcji stalowej. Poza tym ułożono około 10 kilometrów rur kanalizacyjnych i wybudowano 2 zbiorniki podziemne o pojemności 1,5 tys. metrów sześciennych.

Estetyczne wykonanie
Galeria handlowa oraz market budowlany OBI zostały wykonane w konstrukcji mieszanej stalowo-żelbetowej. Na 250 żelbetowych stopo-słupach wsparto 1,6 tys. ton konstrukcji stalowej dachu. Ściany zewnętrzne zaplecza galerii oraz budynku OBI skonstruowano w systemie lekkiej obudowy składającej się z kasety stalowej, ocieplenia z wełny mineralnej oraz blachy trapezowej. Fasada frontowa została wykonana w systemie Qbiss by Trimo, co nadaje budynkowi regularną, estetyczną formę, zaś zaokrąglone naroża oraz łukowe ściany pozwoliły na osiągnięcie unikalnego kształtu i lekkości. Funkcjonalne rozmieszczenie niezależnych wejść wykonanych w technologii aluminiowo-szklanej podnosi doznania estetyczne oraz zapewnia sprawną i wygodną komunikację zarówno w strefie parkingów, jak i we wnętrzu obiektu.

Inwestorem Galerii Ostrovia jest firma West Investment z grupy Saller. Generalnym wykonawcą firma Budrem, a projektantem firma Pentagram.