– Skuszeni pozytywnymi wynikami Forum w roku 2010 będziemy kontynuować obraną strategię. Aktualnie trwa rekomercjalizacja centrum i prowadzone są rozmowy z kolejnymi markami chętnymi do otwarcia swoich sklepów w Gliwicach – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor gliwickiej galerii. – Odpowiednio dobrany tenant mix jest nieocenionym narzędziem walki konkurencyjnej, jednak podaż marek i konceptów handlowych jest w Polsce dość skromna i siłą rzeczy oferty centrów są nadal bardzo podobne. Obiekty handlowe starają się zatem budować swoją odrębność rynkową poprzez wykorzystanie unikalnych metod marketingowych i nietypowych narzędzi promocyjnych. Nie bez kozery śląskie centra wiodą prym wśród tegorocznych finalistów konkursu organizowanego przez ICSC – Solal Marketing Awards – dodaje.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2010 roku gliwickie centrum handlowe odnotowało również wyraźny wzrost odwiedzalności. Ta rosła odpowiednio o 19,65 proc. w październiku, 10,05 proc. w listopadzie oraz w 17,25 proc. w grudniu.

– W 2010 roku Forum przyjęło pod swój dach takie marki jak Puma, Caterina, Diva. Popularne sieciowe marki odzieżowe są dla gliwickich klientów ważnym, niemal obowiązkowym elementem oferty dobrych centrów handlowych i ich obecność w Forum z pewnością będzie zagwarantowana – mówi, nawiązując do osiągnięć galerii, Agnieszka Mielcarz.