Rynek w Słupsku jest nasycony

W mieście istnieje 119,8 tys. mkw. powierzchni handlowej

W mieście istnieje 119,8 tys. mkw. powierzchni handlowej

Ogólna siła nabywcza na 1 mieszkańca wynosi ok. 5537 euro i jest wyższa od średniej krajowej tylko o około 3 proc. Obecnie w Słupsku istnieje 119,8 tys. mkw. powierzchni handlowej, a na tysiąc mieszkańców przypada około 1232 mkw.

Największym centrum handlowym jest Jantar o powierzchni handlowej 23 tys. mkw. i planach rozbudowy o kolejne 23 tys. mkw. Główni najemcy to: Real, H&M, KappAhl czy Deichmann, a w nowej części Jantara planowane jest Multikino, kręgle oraz najemcy z grupy Inditex.

Ponadto w Słupsku, a dokładnie w Bolesławicach w marcu tego roku otworzył się park handlowy Galeria pod Wiatrakami zlokalizowany obok OBI i Real’a, z powierzchnią około 18 tys. mkw. i 23 lokalami. Wśród istotnej konkurencji jest jeszcze Galeria Słupsk wybudowana przez amerykańskiego dewelopera Polimeni, której głównym atutem jest położenie – w samym sercu miasta.

W planach jest wciąż realizacja centrum handlowego Arena przez Echo Investment, które ostatnio poinformowało, że otwarcie centrum zostało przesunięte aż do 2015 roku. Trudno powiedzieć, na jakim etapie są prace nad tym projektem, ale biorąc pod uwagę realizowaną już rozbudowę obiektu Jantar oraz istniejącą siłę nabywczą mieszkańców Słupska, można założyć, że komercjalizacja kolejnego dużego projektu handlowego w mieście nie będzie łatwa.

Reklama

Galeria Jurajska