Coraz więcej marek wraca na ulice handlowe

Dopiero od początku lat 90, wraz ze zmianami ekonomicznymi, potencjał Nowego Światu w Warszawie jako ulicy handlowej zaczął się powoli odradzać. Należy zauważyć, że w Polsce nowoczesny handel dotychczas rozwijał się w dominującej formule centrów handlowych. Taki format preferowali najemcy (skupisko marek w centrum handlowym zapewnia odpowiednio mocną masę krytyczną niezbędną do przyciągnięcia klientów) i klienci (lubiący robić zakupy w miejscach z bogatą oferta sklepów). Z drugiej strony niejasne stosunki własnościowe i brak spójnej strategii najmu lokali przy głównych ulicach odstraszały znane i wielkie marki, które bały się podjąć ryzyko. Trzeba też wspomnieć, że możliwości lokalowe w tym rejonie są ograniczone – małe powierzchnie trudne do zagospodarowania.

Obecnie coraz więcej znanych krajowych i międzynarodowych marek przekonuje się do głównych ulic handlowych. Niektóre z nich, zwłaszcza marki z wyższej półki, w swoją strategię rozwoju mają wpisane lokalizacje przy głównych traktach handlowych i Nowy Świat czy Plac 3 Krzyży są dla nich takim naturalnym środowiskiem, zapewniającym odpowiedni prestiż. Atrakcje turystyczne, oblegane kawiarnie i restauracje, duży przepływ potencjalnych klientów, dobrze współgrają z handlem na odpowiednim poziomie.