Polski e-commerce zmienia wizerunek

"22 marca br. w IAB Polska odbędzie się spotkanie poświęcone planowanemu uruchomieniu grupy roboczej dedykowanej e-commerce. Nowa grupa będzie pracować na rzecz promocji handlu w internecie, który w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, ale wciąż jest zdecydowanie w tyle za rynkami starej Unii Europejskiej. Podstawowym celem powołania w ramach IAB Polska grupy roboczej e-commerce jest rozwój rynku e-zakupów w Polsce oraz zwiększenie udziału zakupów online w całości rodzimego rynku sprzedaży. Zadaniem nowej grupy będzie także wypracowanie metod promocji zakupów w internecie i praca nad zwiększeniem zaufania konsumentów do e-handlu" – czytamy na oficjalnej stronie IAB Polska.

Zdaniem Marka Góreckiego z Divante, zainteresowanie działaniami na rzecz poprawy wizerunku polskiego e-handlu jest bardzo obiecujące. Swoją obecność potwierdziła już czołówka polskich sklepów internetowych. – Temat rozwija się nadwyraz dynamicznie, dlatego też osoby chcące wziąć udział, proszę o możliwie szybkie zgłoszenia – mówi. – Chcemy udowodnić, że zakupy w sieci mogą być wygodniejsze, szybsze, wręcz bardziej bezpieczne, niż tradycyjne – potwierdza Tomasz Karwatka, prezes Divante.

W ramach pierwszego kroku w procesie budowania nowego image e-handlu, firma Divante zajmująca się rozwiązaniami dla e-commerce i wdrażaniem aplikacji internetowych, chce namówić przedstawicieli tego sektora do wspólnych działań. 22 marca o godz 13:00 zbierze się grupa robocza, składająca się z przedstawicieli największych w Polsce sklepów internetowych, by opracować metody działań i promocji zmierzające do zmiany tego negatywnego wizerunku.

Uruchomienie sprzedaży w internecie stanowi aktualnie niezbędny element dywersyfikacji sieci dystrybucji. Coraz częściej na takie projekty decydują się firmy mocno działające w handlu tradycyjnym np: Douglas Polska, Media-Saturn Holding czy Tesco. – Przenikają do sieci z marką znaną w realnym handlu, poprzez co szybko zdobywają zaufanie e-konsumentów. A przecież trzeba pamiętać, że nie wszyscy sprzedawcy posiadają takiego asa w rękawie. Dodatkowo dla większości Polaków rynek elektroniczny to nadal nowinka, w której niepewnie zostawiają pieniądze. Dlatego wspólnie z IAB Polska i przedstawicielami branży eCommerce, chcemy wypracować skuteczne modele działanie, które jednoznacznie nakreślą kierunki promocji zakupów przez internet – komentuje Marek Górecki.

Reklama

Galeria Jurajska