Kolejnymi lokalizacjami dla punktów Top-Press będzie Galeria Twierdza w Zamościu oraz Galeria Leszno. Z informacji przesłanych przez firmę poratlowi Retailnet wynika, że saloniki prasowe powstaną także przy popularnych ulicach handlowych. W tym roku Kolporter SA uruchomi ich łącznie 60.

Top-Press to format premium, charakteryzuje go specyficzna, pomarańczowo-szara kolorystyka, nowoczesne oświetlenie i wystrój wnętrza oraz specjalnie wyprodukowane na potrzeby tego projektu ekspozytory meblowe.

Kolporter SA przeszedł w ostatnim czasie duże zmiany. Firma dokonała przeglądu prowadzonej działalności, restrukturyzacji, podziału, a następnie scalenia Kolportera na nowo i przekształcenia go w spółkę akcyjną. „Zakończyliśmy porządkowanie struktury firmy tak, by była jak najbardziej transparentna. W efekcie, przy obrotach na poziomie 3,4 mld zł, zanotowaliśmy w ubiegłym roku ponad 70 mln zł EBITDA i 40 mln zł zysku, co jest zadowalającym wynikiem jak na czasy kryzysu (przytoczone wartości obejmują wyniki trzech spółek, które weszły w skład Kolportera SA). Restrukturyzacja pozwoliła nam stać się jeszcze bardziej wiarygodnym partnerem dla współpracujących z nami podmiotów handlowych i finansowych” – czytam w informacji przesłanej do redakcji.

Firma jasno określiła także zakres swojej działalności. Spółka będzie się skupiać na prowadzeniu biznesu w czterech podstawowych obszarach: dystrybucji towarów szybkozbywalnych (FMCG), usług elektronicznych realizowanych za pomocą terminali, kolportażu prasy oraz sprzedaży we własnej sieci detalicznej.

Kolporter SA chce również zadebiutować na giełdzie. Dzięki temu będzie mógł aktywnie uczestniczyć w procesach konsolidacyjnych na rynku handlu towarami szybkozbywalnymi. Firma stawia również na przyspieszenie rozwoju organicznego.