Białystok – duże nasycenie powierzchnią handlową

Wiodące obiekty w mieście to Galeria Biała i Alfa

Wiodące obiekty w mieście to Galeria Biała i Alfa

Spośród miast o liczbie mieszkańców pomiędzy 200 a 400 tys. Białystok ma drugi najwyższy wynik nasycenia powierzchnią handlową (po Częstochowie).

Wiodące obiekty w mieście to Galeria Biała i Galeria Alfa. Oferują one największą powierzchnię, najatrakcyjniejszy zestaw najemców oraz notują najwyższe wskaźniki odwiedzalności. Są jedynymi centrami handlowymi, w których działają sklepy takie jak: H&M, C&A, Zara, New Yorker, Mango czy Esprit. Oba obiekty są zlokalizowane na obrzeżach miasta, a ich oferta jest komplementarna. Podczas gdy w Galerii Białej głównymi najemcami są hipermarket Real oraz popularne marki młodzieżowe ze średniego koszyka cenowego, Galeria Alfa oferuje zakupy w delikatesach Bomi, a jej profil wyznaczają marki z wyższych segmentów rynkowych.

Pozostałe galerie zlokalizowane są poza obszarem centralnym i w większym stopniu nastawione na klientów z pobliskich osiedli mieszkaniowych. Natomiast obiekty zlokalizowane przy drodze tranzytowej jak Auchan przy ul. Produkcyjnej oraz Galeria Kwadrat, są również popularne wśród klientów zza wschodniej granicy.

Białystok wyróżnia się spośród innych miast w Polsce brakiem obiektów handlowych wyraźnie zdominowanych przez hipermarket. Wszystkie obiekty oferują klientom, poza dużym najemcą spożywczym, możliwość zrobienia innego rodzaju zakupów w galerii handlowej. Wynika to z faktu, że nowoczesna powierzchnia handlowa w mieście zaczęła się pojawiać dość późno, bo w 2000 roku, kiedy to deweloperzy centrów handlowych coraz rzadziej inwestowali w wolnostojące hipermarkety, a częściej w wielofunkcyjne obiekty handlowo-usługowe.

Reklama

Galeria Jurajska