Ruszyła komercjalizacja największego centrum w regionie

W samych Gliwicach nowoczesne powierzchnie handlowe pojawiły się stosunkowo późno, bo dopiero w 2006 roku, ale rozwój tego segmentu rynku był bardzo intensywny.

Pierwszym centrum handlowym była Arena – 36 tys. mkw. GLA i 80 sklepów. Galeria wprowadziła do oferty handlowej miasta znane i lubiane marki odzieżowe ze średniej półki cenowej, bardziej nowoczesny styl wnętrz i nowy sposób spędzania wolnego czasu. W 2007 roku swoje podwoje otworzyło CH Forum Gliwice ze swoimi 140 sklepami na 43 tys. mkw. GLA. Tym samym gliwiczanie zyskali u siebie wielkomiejski obiekt handlowy z multipleksem i pełnym przekrojem cenowym oferty.

W listopadzie ubiegłego roku otwarto kolejne centrum – Auchan Gliwice – działające w oparciu o hipermarket z przyległą galerią 50 sklepów. Główną zaletą tego obiektu jest jego świetna lokalizacja.

Trzy największe na rynku centra handlowe oferują łącznie około 100 tys. mkw. powierzchni handlowej dostępnej dla 192,5 tysiąca potencjalnych klientów. Daje to około 520 mkw. powierzchni handlowej przypadającej na tysiąc mieszkańców i oznacza, że w ciągu zaledwie pięciu lat Gliwice pod tym względem dogoniły średnią krajową. A zainteresowanie inwestorów lokowaniem tu swoich biznesów jest wciąż duże.

Pod Gliwicami niebawem przybędzie ogromny kompleks handlowy – Europa Centralna. Posiada on idealną lokalizację, tuż przy największym węźle drogowym w tej części Europy i, co za tym idzie, doskonałe połączenie ze wszystkimi największymi ośrodkami miejskimi nie tylko na Śląsku, ale też na Słowacji.
Pod znakiem zapytania, ze względu na wadliwie wydaną decyzję administracyjną, stoi zapowiadane od lat powstanie kolejnego centrum – Focus Mall – które miałoby sąsiadować z galerią Forum Gliwice.