Trójmiasto: na rynku jest 3 proc. wolnych lokali

Jak się okazuje, najistotniejszym dla mieszkańców Trójmiasta najemcą centrów handlowych jest operator spożywczy – hipermarket przyciąga klientów bardziej niż część modowa galerii. Model taki jest najwyraźniej widoczny w obiektach działających w rejonie obwodnicy i na obrzeżach miast. To tu znaleźć można wolne lokale. Nie ma ich właściwie w takich miejscach jak Galeria Bałtycka, Klif czy Madison. Zwalniane lokale szybko znajdują kolejnych najemców.

Jak wynika z raportu „Trójmiejski Rynek Nieruchomości. Marzec 2011”, mieszkańcy Trójmiasta upodobali sobie zakupy w centrach outletowych oraz parkach handlowych. W tym segmencie handlu na lokalnym rynku dominują Fashion House i Matarnia. Popularne są też magazyny handlowe typu „dom i ogród” i centra meblowe: Top Shopping czy Black Red White.

Trójmiejski rynek w ostatnich latach bardzo się rozwinął. Od 2009 roku na rynku pojawiły się nowe przestrzenie handlowe – wybudowano Galerię Rumia w Rumii i Galerię Przymorze w Gdańsku, Klif powiększył się o 11 tys. mkw. Przemianom ulegały również Galeria Bałtycka i centrum handlowe Manhattan. Dzięki temu Trójmiasto dysponuje obecnie 676 tys. mkw. powierzchni sprzedażowej, z czego na centra handlowe przypada 63 proc.

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016