Podaż powierzchni handlowej w 2010 roku

@font-face {
font-family: „Arial”;
[email protected] {
font-family: „MS 明朝”;
[email protected] {
font-family: „Cambria Math”;
[email protected] {
font-family: „Calibri”;
[email protected] {
font-family: „Cambria”;
[email protected] {
font-family: „Arial Unicode MS”;
}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: Cambria; }p.bodycopy, li.bodycopy, div.bodycopy { margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 9.5pt; font-family: Arial; }.MsoChpDefault { font-size: 10pt; font-family: Cambria; }div.WordSection1 { page: WordSection1; Pod koniec roku całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce kształtowała się na poziomie 8,04 mln mkw.

Całkowita podaż na ośmiu największych rynkach wyniosła 5,19 mln mkw., podczas gdy nowa podaż stanowiła około 153 tys. mkw. Największym zrealizowanym projektem był Port Łódź – 67 tys. mkw. Kolejnymi inwestycjami pod względem wielkości były: centrum handlowe Victoria (43 tys. mkw.) w Wałbrzychu oraz Gemini Park (41,5 tys. mkw.) w Tarnowie.

Większość nowej powierzchni handlowej została wybudowana w małych i średnich miastach (czyli w powyżej 100 tys. mieszkańców). Pod koniec grudnia 2010 całkowity zasób powierzchni handlowych na wyżej wymienionych rynkach osiągnął 2,9 miliona mkw.

Największe nasycenie rynku ponownie odnotowano w Poznaniu, tj. 984 mkw. na 1000 mieszkańców i Wrocławiu, gdzie na 1000 mieszkańców przypada 863 mkw. W przypadku średnich miast najwyższy wskaźnik nasycenia zarejestrowano w Opolu (1059), Bielsku-Białej (905) i Płocku (872). Wskaźnik nasycenia rynku dla tego ostatniego istotnie wzrósł w 2010 roku dzięki oddaniu do użytku 46,7 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.
@font-face {
font-family: „Arial”;
[email protected] {
font-family: „MS 明朝”;
[email protected] {
font-family: „Cambria Math”;
[email protected] {
font-family: „Calibri”;
[email protected] {
font-family: „Cambria”;
[email protected] {
font-family: „Arial Unicode MS”;
}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: Cambria; }p.bodycopy, li.bodycopy, div.bodycopy { margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 9.5pt; font-family: Arial; }.MsoChpDefault { font-size: 10pt; font-family: Cambria; }div.WordSection1 { page: WordSection1; }

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !

Reklama

Galeria Jurajska