Rynek powierzchni handlowych 2011: podaż i popyt

M1 w Częstochowie będzie miało 34 tys. mkw. powierzchni

M1 w Częstochowie będzie miało 34 tys. mkw. powierzchni

W 2011 roku planowane jest oddanie do użytku około 650 tys. mkw. powierzchni handlowej. Jest to podaż na poziomie podobnym do tego z 2008 roku. Zdecydowana większość projektów jest realizowana poza największymi aglomeracjami, do których zalicza się: Warszawę, Kraków, Łódź, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Katowice (aglomeracja śląska), Szczecin.

Spodziewamy się, że budowa większej ilości nowej powierzchni komercyjnej w centrach handlowych nastąpi w latach 2012-2013. Tradycyjne centra handlowe nadal będą stanowić większość przyszłej podaży.

W porównaniu z zeszłym rokiem najemcy, chociaż wciąż ostrożni w podejmowaniu decyzji, są bardziej skłonni do nowych inwestycji niż w 2009 roku. Widoczna jest jednak tendencja uczestników rynku do konsolidacji zajmowanych powierzchni. Jednym ze sposobów jest koncentracja na najlepiej prosperujących sklepach w kluczowych lokalizacjach i jednoczesna redukcja powierzchni lub zamykanie mało rentownych placówek. Innym sposobem może być zwiększanie zajmowanego metrażu w najlepszych lokalizacjach w celu uzyskania mniejszej stawki za metr wynajmowanej powierzchni (tzw. korzyść skali) oraz poszerzenia zakresu i jakości oferty.

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !
 

Reklama

Galeria Jurajska