Polska wciąż interesująca dla inwestorów

W Polsce powstaje 594 tys. mkw. powierzchni komercyjnej w centrach handlowych realizowanych w 2011/2012 roku. Ten wynik pozwolił nam na awans z miejsca 7. przed rokiem na 6. obecnie wród rynków europejskich.

Znacznie lepiej wypadamy w podsumowaniu rynków z powierzchnią oddaną w 2010 roku. Polska zajmuje w tym zestawieniu trzecią pozycję, tak jak w 2009 roku. 

Prognozowany na 2011 rok poziom podaży centrów handlowych w Polsce to 400-450 tys. mkw. GLA, co stanowi wzrost w porównaniu do roku 2010 i świadczy o utrzymującym się wysokim zainteresowaniu sieci handlowych, deweloperów i inwestorów polskim rynkiem. Analitycy zaznaczają, że nowe inwestycje są realizowane przede wszystkim w miastach średniej wielkości, w których liczba mieszkańców wynosi 100-200 tys. To lokalizacje stosunkowo mało nasycone nowoczesną powierzchnia handlową, a jednocześnie prezentujące relatywnie wysoką siłę nabywczą.

– Wzrasta również udział rozbudów istniejących obiektów w całkowitym wolumenie podaży, będący dla instytucji finansujących bezpieczną alternatywą do nowych niesprawdzonych jeszcze lokalizacji – powiedziała Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z działu Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield w Polsce.

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !

Reklama

Galeria Jurajska