Analitycy firmy Knight Frank przewidują, że ze względu na przyzwyczajenia zakupowe Polaków małe centra handlowe będą cieszyły się coraz większą popularnością. Takie obiekty mają do 5 tys. mkw. i są zlokalizowane na osiedlach mieszkaniowych. O potencjale tego typu formatu świadczą plany deweloperów.

Na początku tego roku spółka Czerwona Torebka (dawniej Świtalski & Synowie) zapowiedziała, że w ciągu trzech lat zrealizuje 250 pasaży handlowych pod tą samą nazwą. Docelowo w całej Polsce ma powstać 4 tys. takich obiektów. Punkty będą zlokalizowane w miejscach, w których odbywa się intensywny ruch samochodowy oraz pieszy, czyli w gęsto zaludnionych osiedlach, przy głównych szlakach komunikacyjnych oraz w ważnych strefach usługowo-handlowych. Także Grupa Rece zamierza rozwijać swój koncept skwerów handlowych.

Centra outletowe to kolejny format o dużym potencjale. W Polsce w 2010 roku funkcjonowało siedem obiektów. Ich łączna powierzchnia to 93 tys. mkw. Na rynku działają outlety firmy Neinver oraz Fashion House Outlet. Na 2011 rok planowane jest otwarcie kolejnego obiektu spółki Neinver  – Factory Outlet Kraków. „Na etapie planowania są również obiekty na warszawskim Targówku, w podwarszawskich Łomiankach, a także we Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie” – czytamy w raporcie Knight Frank.

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !