Wartość inwestycji wynosi 75 mln euro

Z przeprowadzonego przez nas badania planów ekspansji 323 sieci handlowych w 73 krajach wynika, że 2010 rok był dla wielu operatorów handlowych trudny ze względu na ograniczony wzrost wydatków konsumenckich oraz niewiele nowych centrów handlowych, które pojawiły się na rynku.

Polska pozostała jednak atrakcyjna dla zagranicznych marek. Obecnie działa tutaj 33 proc. wszystkich badanych przez nas najważniejszych międzynarodowych sieci handlowych. Magnesem przyciągającym firmy był przede wszystkim relatywnie wysoki poziom wydatków per capita (na osobę) w porównaniu w innymi krajami naszego regionu.

Największym zainteresowaniem w ubiegłym roku cieszyła się Warszawa, jednak ograniczona podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wpłynęła znacząco na ograniczenie ekspansji nowych marek. Zyskał na tym Kraków, gdzie w zeszłym roku otworzon oosiem sklepów nowych sieci handlowych, co dało mu trzecie miejsce w rankingu "Top 10 of New entrants by city" (10 miast o największej ilości nowych marek na rynku).

Można oczekiwać, że wraz ze wzrostem PKB (przewidywany wzrost na poziomie 4 proc.), Polska nadal będzie jednym z głównych kierunków ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. W bieżącym roku największym problemem nowych graczy na rynku będzie dostępność powierzchni handlowej wysokiej jakości, co stanowi motywację dla deweloperów, którzy już planują remonty, przebudowy i rozbudowy istniejących obiektów, aby przystosować je do rosnących wymagań sieci handlowych.

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !