„Obecnie w Europie można zaobserwować ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży online, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla wielu z nich stało się to priorytetem” – czytamy w raporcie. – W Polsce sprzedaż przez internet stale rośnie, ale jest jeszcze ogromne pole do rozwoju – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis.

Aktualnie w Polsce działa około 7 tys. sklepów internetowych. Na rynku e-commerce Polacy najczęściej kupują sprzęt AGD i RTV. Udział tego segmentu w wartości sprzedaży szacuje się na 22 proc. Duże rynki stanowią także branże: kosmetyczna i księgarska, które osiągają odpowiednio 21 i 13 proc. wartości sprzedaży.

R E K L A M A

XII FORUM HANDLU DETALICZNEGO BESTSHOP 2011

14 kwietnia 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku sieci handlu deatlicznego. Tematem kwietniowej konferencji będą procesy konsolidacyjne zachodzące na polskim rynku handlowym.

Zapraszamy do udziału !