Od końca 2010 rozwój rynku ponownie zaczyna nabierać tempa

Projekt Górczewska 228 przewiduje powstanie dziewięciu lokali handlowo-usługowych na parterze dużego osiedla. Deweloper, znana firma specjalizująca się w budowie obiektów mieszkaniowych, proponuje powierzchnie od 40 do 330 mkw. wraz z konieczną infrastrukturą. Właściciel zapewni najemcom także pełne zaplecze dla obsługi sklepów, w tym podziemne miejsca parkingowe oraz miejsca parkingowe zewnętrzne dla klientów. W kompleksie mogą powstać lokale banków/inwestycji finansowych, markowych sklepów, restauracji i kawiarni oraz punktów i gabinetów usługowych. Zakończenie inwestycji zaplanowano na maj/kwiecień 2012 roku.

Za komercjalizację i zarządzanie kompleksem lokali handlowych odpowiada firma RetPro. Jej właściciel – Wojciech Drozd – dostrzega problemy związane z zarządzaniem tego typu obiektami. – To rozproszony rynek. Poszczególne lokale należą do różnych właścicieli. Nie ma w nich koordynacji działań, co powoduje m.in. dublowanie najemców. Firma zapowiada, że ten projekt będzie inny. Za całość kompleksu odpowiedzialny będzie jeden podmiot, który poprowadzi działania marketingowe wspólne dla wszystkich najemców.

Obecnie możemy obserwować  trend rozwoju sektora retail w kierunku realizacji mniejszych formatów w małych miastach oraz nowych rozwiązań handlowych w wielkich aglomeracjach. Wojciech Drozd zauważa także, że nieruchomości handlowe powstające przy dobrze skomunikowanych osiedlach, nadal są atrakcyjne. M.in. o tych zmianach będzie można porozmawiać w gronie specjalistów z branży podczas wrześniowych Targów i Konferencji Nieruchomości Handlowych i Inwestycji – Shopping Center Forum & Trade Fair, 8-9 września 2011, Warszawa.