W Polsce działa obecnie 36 marketów Obi, w Trójmieście funkcjonują trzy. Najnowszy, otwarty w Morskim Parku Handlowym, oferuje ponad 50 tysięcy produktów, w tym materiały do budowy i remontu oraz produkty do wyposażenia i dekoracji wnętrz. W markecie o charakterze Do It Yourself funkcjonuje również rozbudowane centrum ogrodnicze (sadzonki krzewów, roślin, sprzęt oraz meble ogrodowe). Gdańskie OBI zatrudnia ponad 125 osób.

– Przy wyborze kolejnych lokalizacji naszych marketów zawsze sprawdzamy wiele czynników, analizujemy otoczenie i rynek. Drugi OBI w jednym mieście to podwójne wyzwanie – mówi Adam Rosiński, dyrektor handlowy i członek zarządu OBI Polska.- Otworzony właśnie w Gdańsku market wchodzi w skład Morskiego Parku Handlowego, łączącego centrum wyprzedażowe z tradycyjnym parkiem handlowym. Jesteśmy pewni, że zaistnienie w tej nowej formule handlowej będzie wielkim sukcesem – dodaje.

Jak informuje zarząd OBI, firma planuje w najbliższym czasie otwarcia kolejnych marketów – pojawią się one w Poznaniu oraz Suwałkach.

OBI jest międzynarodowym koncernem działającym od ponad 40 lat. Firma w Europie zarządza ponad 500 marketami w 13 krajach: głównie w Niemczech, ale także w Austrii, Bośni i Hercegowinie, Czechach, Rosji, Ukrainie, Słowenii, Szwajcarii, Chorwacji, Rumunii, na Węgrzech i we Włoszech. Pierwszy market OBI w Polsce powstał w 1998 roku w Tychach.