Lokalizacja przy obiektach PKP lub PKS zwiększa liczbę klientów

Wśród modernizowanych obiektów znajdują się nie tylko główne dworce w największych miastach Polski, ale również te mniejsze, zlokalizowane w małych miastach i miasteczkach, jednakże równie istotnych z punktu widzenia ruchu pasażerskiego.

Część przedsięwzięcia realizowana jest przy współpracy z deweloperami i międzynarodowymi firmami doradczymi. Niektóre dworce będą finansowane ze środków Unii Europejskiej.

Z punktu widzenia najemców powierzchni handlowych lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie dworców PKP czy PKS zwiększa potencjalną liczbę klientów (wysoka absorpcja naturalnego ruchu pieszego) i sprzyja tzw. zakupom impulsywnym. Należy jednak pamiętać, że warunkiem osiągnięcia sukcesu jest odpowiedni dobór najemców (różnorodna oferta), liczba sklepów, miejsc gastronomicznych czy punktów usługowych. Wielkość i różnorodność oferty handlowej musi być dostosowana do lokalizacji (inaczej dobiera się ją dla centrum handlowego zlokalizowanego w dzielnicy mieszkalnej a inaczej dla obiektów na/przy dworcach kolejowych).

Po 2012 roku PKP planuje rozpoczęcie modernizacji 24 dworców m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku, Inowrocławiu, Warszawie Gdańskiej, Kielcach, Gliwicach, Zabrzu, Żywcu, Zakopanem, Ostrowie Wlk., Koninie, Gnieźnie, Stargardzie Szczecińskim, Koszalinie. Na dzień dzisiejszy brak jest szczegółowych informacji na temat kształtu tych inwestycji.