W porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. Kolporter zwiększył przychody ze sprzedaży wiodących kategorii produktów. I tak: sprzedaż zabawek wzrosła wartościowo o 42 proc., papierosów o 35 proc., o 30 proc. sieć zwiększyła sprzedaż ogólnodostępnych leków, a słodyczy o 17 proc.

– To m.in., wynik wprowadzenia nowego systemu dostaw, który praktycznie eliminuje występowanie braków w zaopatrzeniu w wiodące produkty oraz konsekwentnej pracy nad zwiększaniem aktywności marketingowej sprzedawców – wyjaśnia Tomasz Sak, dyrektor handlowy saloników prasowych Kolportera. – Efektem rosnącej liczby klientów jest również 15-procentowy wzrost transakcji związanych z zakładami Lotto i płatnościami masowymi – dodaje.

Otwarcia nowych saloników mają być wynikiem realizacji strategii rozwoju, przyjętej przez Kolportera. Spółka zapowiedziała, że do końca grudnia 2011 r. uruchomi co najmniej 60 nowych saloników prasowych i 60 salonów Top-Press oraz, że będzie udoskonalać koncepcję sklepów Dobry Wybór. Obecnie Kolporter dysponuje siecią 815 saloników i 62 salonami Top-Press. Dziś jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Jeszcze w tym roku firma planuje debiut giełdowy.