Jak się jednak okazuje polski konsument jest niezdecydowany przy wyborze kupowanych produktów. Ubrania owszem kupuje, ale części z nich nigdy nie nakłada. Na odwieczne pytanie – w co się ubrać tej wiosny – nie potrafi odpowiedzieć aż 76 procent klientów centrów handlowych.

Blisko 60 procent klientów dokonuje zakupów już w pierwszym sklepie, do którego wejdzie. Generalnie w sklepach spędzamy 2-3 godziny w tygodniu. Jednak, co istotne, aż 76 procent ankietowanych idzie na zakupy nie wiedząc, czego szuka. Natomiast 63 procent kupuje ubrania pod wpływem impulsu, a 59 procent z nas po namowach towarzysza zakupów. Ten brak zdecydowania polskiego klienta przekłada się na poziom satysfakcji – a z tym najlepiej nie jest. Bo aż 36 procent kupujących jest często niezadowolonych ze swoich zakupów, a 21 procent zakupione ubrania odkłada do szafy i nigdy nie nakłada.

– Polacy wydają dziś zdecydowanie więcej pieniędzy na ubrania i dodatki, niż kilka lat temu. Każdy poszukuje swojego indywidualnego stylu, szukamy stylizacji, które najbardziej do nas pasują. Niestety nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. Chcemy dobrze wyglądać, nosić modne ciuchy, ale te często w ogóle do nas nie pasują. Efekt jest taki, że ubrania wiszą w szafie z metkami, a my nadal mamy problem, co założyć – mówi Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.