Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Poznaniu

Jeszcze niedawno, gdy w na lokalnych rynkach powstawały pierwsze galerie, wysiłek wkładany w pozyskanie klientów mógł być minimalny – sukces właściwie przychodził sam. Dziś nie jest już tak łatwo. Nawet na lokalnych rynkach toczy się ostra walka o konsumenta. Jak ją wygrywać – o pomysły warto podpytać innych. Jednak marketingowcy potrzebują również bardzo prostych wskazówek, dotyczących kosztów, rozliczeń, form współpracy z mediami, podwykonawcami, dostawcami czy chociażby form kreowania długoterminowych akcji promocyjnych.

W polskich centrach handlowych długoterminowa strategia marketingowa oznacza działania rozpisane na kilka następnych miesięcy. Rzadko planuje się na pięć, dziesięć lat wprzód, tak jak ma to miejsce chociażby przy budżetowaniu. A przecież łatwiej jest przecież kontrolować spójność działań promocyjnych, znając nawet bardzo odległe cele.

W plany te włączeni powinni zostać również najemcy, którzy niestety na tym polu wykazują się wyjątkowo małą aktywnością. Od lat tworzony w kraju model współpracy z najemcami mocno rozleniwił przedstawicieli obecnych w galeriach sieci. Obowiązek komunikacji zewnętrznej jest przerzucany na działy marketingu galerii. A przecież to najemca ma najbliższy kontakt z klientem i łatwiej mu odgadnąć jego potrzeby i oczekiwania. Event zorganizowany w centrum handlowym, owszem, przyciągnie pokaźną liczbę ludzi, jednak ilu z nich zdecyduje się na zakupy – to jest już zadanie dla samego najemcy.