Jacek Kopij, dyrektor ds. rozwoju Top Secret

W ostatnim czasie wyraźne widać ożywienie na rynku centrów handlowych, zwłaszcza w odniesieniu do nowych inwestycji. Wiele z nich jest w trakcie komercjalizacji, budowy bądź tuż przed otwarciem.

W związku z rekomercjalizacją, niektórych obiektów, pojawiły się również okazje do zaistnienia, dla sieci handlowych, w dużych, znanych i funkcjonujących już centrach handlowych jak Manufaktura czy Silesia.
W dalszym ciągu jednak brakuje nowoczesnych powierzchni handlowych w największych miastach Polski, przede wszystkim w Warszawie. O ile w stolicy wynajęcie lokalu o powierzchni do 100 metrów kwadratowych, nawet w dobrze funkcjonujących centrach handlowych, jest realne, o tyle w przypadku lokalu o powierzchni pomiędzy 250 a 500 metrów kwadratowych możemy mieć już poważny problem.

Na rynku pojawiają się również nowe, zagraniczne marki. Świadczy to o tym, że Polska jest atrakcyjnym dla nich rynkiem. Stale zwiększająca się wielkość nowoczesnych powierzchni handlowych i wciąż ogromy potencjał wzrostu rynku odzieżowego w Polsce zachęcają nowe brandy do pojawienia się w tym segmencie.

Lokalizacje w mniejszych obiektach, typu convenience shopping center, są przez nas rozpatrywane jako potencjalne miejsca otwarcia naszych sklepów. Tego typu centra handlowe są szczególnie atrakcyjną lokalizacją ze względu na samą formułę ich funkcjonowania oraz mix najemców dla naszego sklepu Textilmarket.