Wkrótce nowa strategia Emperii

W tym czasie zysk netto grupy wyniósł 11,27 mln zł i był niższy o 9,3 proc w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W I kw. tego roku działania firmy koncentrowały się przede wszystkim na, przeprowadzanym w związku z umową inwestycyjną zawartą z Eurocash SA., procesie due dilligence. Na mocy porozumienia Eurocash S.A. nabędzie akcje i udziały spółek prowadzących działalność w ramach Grupy dystrybucyjnej Tradis. Obydwie spółki chcą zamknąć transakcję, do końca czerwca br., po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Obecnie Grupa Handlowa Emperia przygotowuje się do prowadzenia działalności w nowych warunkach, wynikających z umowy inwestycyjnej zawartej z Eurocash S.A. Natychmiast po zrealizowaniu transakcji zaprezentujemy nową strategię Emperii – powiedział Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperii.
W pierwszym kwartale bier. otwarte zostały cztery supermarkety, należącej do grupy, sieci Stokrotka (W Rzeszowie, Gdyni, Sokołowie Podlaskim i Jelczu). W maju sieć powiększyła się o dwie kolejne placówki – 14 maja otwarto sklep w Lublinie, a 10 w Nowej Dębie. W I kw. br. wzrosła również liczba placówek zarządzanych przez sieci franczyzowe Emperii i wynosi obecnie 4158.
Emperia to jedna z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno – chemicznych. Koordynatorem jej działalności jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów. Zatrudnionych w niej jest 13 tys. pracowników.
Dywizja Supermarkety Stokrotka/Delima skupia obiekty handlowe o powierzchni 500-1400 mkw., zlokalizowane na osiedlach, minicentrach i galeriach handlowych. Oferują one od czterech do dziesięciu tysiecy produktów, w tym, artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię, alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, owoce i warzywa.

Reklama

Galeria Jurajska