Co więcej również niektórzy najemcy odnotowali rekordowe wzrosty dochodzące nawet do 80 procent rok do roku. I to wszystko przy ogólnych tendencjach spadkowych rynku.

W okresie od października ubiegłego roku do marca tego roku obrót najemców bielskiego centrum Gemini Park wzrósł średnio o ponad 14 procent, a wskaźnik dynamiki średniego koszyka zakupowego o prawie 21 procent. W kwietniu tendencja jeszcze bardziej się nasila, jednak wynik kwietniowy może być zaburzony, jeśli porównamy go do bardzo trudnego, obfitującego w dramatyczne wydarzenia w Polsce kwietnia 2010. Największy wzrost obrotów w stosunku do roku ubiegłego najemcy zanotowali w marcu (17,01 procent), natomiast w styczniu tego roku rekordowo wzrosła dynamika średniego koszyka zakupowego (35,88 procent). Znaczna liczba sklepów, w tym sieciowe, osiągnęła w pierwszym kwartale bieżącego roku kilkudziesięcioprocentowe wzrosty obrotów w stosunku do roku 2010, niektóre z nich były nawet o 80 procent wyższe niż przed rokiem.

Dobre wyniki obrotów w centrum pokazują, że dzięki konsekwentnej strategii marketingowej stale poszerza ono lojalną grupę klientów, którzy w Gemini Park dokonują coraz większych zakupów – mówi Anna Waluś – Zastępca Dyrektora Zarządzającego Gemini Park. – Wyniki te cieszą, zwłaszcza na tle danych z ostatnich badań Polskiej Rady Centrów Handlowych, pokazujących ogólną tendencję spadku obrotów w centrach handlowych w tym roku– dodaje Anna Waluś.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez PRCH w kwietniu 2011, w pierwszych dwóch miesiącach tego roku polskie centra handlowe (grupa 71, które udostępniają dane) zanotowały średnio 13 procentowy spadek obrotów w stosunku do roku ubiegłego, a średni obrót na metr kwadratowy GLA spadł z 814 zł w 2010 do 614 zł w styczniu i lutym 2011 roku. Tymczasem systematycznej wzrostowej tendencji obrotów handlowych najemców bielskiego Centrum towarzyszy rosnąca stale frekwencja odwiedzin oraz średni czas pobytu, szczególnie w okresie weekendu. To zjawisko jest niecodzienne w kontekście dużej konkurencji na rynku lokalnym.

Pozytywne wskaźniki w Gemini Park pokazują, że centrum wbrew negatywnym tendencjom na rynku buduje swoją silną pozycję, dla klientów stanowi doskonałe połączenie zakupów i rozrywki, a dla najemców jest świetnym miejscem na rozwój biznesu – mówi Anna Waluś.

Utrzymujący się pozytywny trend w dwóch ostatnich kwartałach obserwują w Gemini Park Bielsko-Biała salony marek z różnych branż, np. spożywczej, obuwniczej, odzieżowej, jubilerskiej czy kosmetycznej:

– Obroty naszego hipermarketu w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park w Bielsku-Białej utrzymują się na satysfakcjonującym poziomie. Pozytywna dynamika wzrostu jest szczególnie widoczna od połowy roku 2010. W porównaniu z zeszłym rokiem znacząco wzrosła również liczba klientów. Cieszą nas te dowody rosnącej satysfakcji bielszczan z zakupów w Realu – mówi Tomasz Dalecki, dyrektor hipermarketu Real.

Satysfakcji nie kryje również Monika Kukuczka- właścicielka sklepu obuwniczego ECCO:

-Jesteśmy zadowoleni z naszej decyzji odnośnie otwarcia salonu ECCO w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park w Bielsku-Białej. Klienci zaakceptowali ofertę firmy ECCO w tej bardzo atrakcyjnej lokalizacji. Przychodzą na zakupy całymi rodzinami i – co ważne – wracają do nas, podkreślając bardzo dobrą obsługę, duży wybór i jakość oferowanego obuwia. Obserwujemy stały, pozytywny trend liczby zadowolonych klientów – podsumowuje Kukuczka. Dyrektor handlowy salonu Pako Lorente – Monika Jaskólska dodaje – Z satysfakcją obserwujemy wzrost obrotów handlowych w naszym salonie w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park. Jest to dla nas jednak przede wszystkim wyzwanie, by tę passę utrzymać poprzez wysoki poziom obsługi klienta oraz atrakcyjną ofertę.

Sukcesy handlowe nie przychodzą jednak same. Wie o tym z pewnością Izabela Galusek, właścicielka lodziarni – Lodomania, sieci gastronomicznej, która dzięki własnej kreatywności i aktywności została zwycięzcą tegorocznych Mistrzostw Polski w Lodziarstwie, które pod koniec lutego odbyły się w czasie Targów Cukierniczo – Lodziarskich ExpoSweet w Warszawie.

Izabela Galusek podkreśla przy tym ważność współpracy na linii najemca-zarządca i ocenia skuteczność działań promocyjnych Centrum:

– Każde wydarzenie organizowane przez Gemini Park o charakterze sportowym, kulturalnym czy społecznym przyciąga wielu ludzi. W czasie eventów obserwujemy wzmożony ruch w naszym lokalu i tym samym odnotowujemy wzrost obrotów. Doceniam jednak nie tylko inicjatywy marketingowe Centrum, ale także dbałość zarządcy o najemców i ich pracowników, jak też partnerskie relacje- mówi właścicielka Lodomanii.

Jak twierdzą przedstawiciele zarządcy Centrum, firmy GREM, pozytywne wyniki Gemini Park są sygnałem potwierdzającym skuteczność wybranej strategii działania i profilu jako centrum rodzinnego oraz wynikających z tego faktu zasad współpracy z najemcami i filozofii promocji. Konsekwentna, rozłożona na lata strategia ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów biznesowych najemców, a tym samym długofalowego sukcesu centrum. Dla zarządcy powinien być to sygnał mobilizujący do dalszych skutecznych działań.

Za wynajem Gemini Park Bielsko-Biała odpowiada GREM Gemini Real Estate Management Spółka z o.o. we współpracy ze spółką BOIG Property Consulting. Firma GREM Gemini Real Estate Management Spółka z o.o. jest jednocześnie zarządcą Centrum.