Chętnie płacimy rachunki w Kolporterze

Na początku bieżącego roku Polacy opłacali miesięcznie aż 200 tysięcy rachunków za pośrednictwem należącego do Banku BPH systemu TransKasa. Zapewne dlatego właściciel sieci zapowiada dalsze rozszerzenie zakresu usługi. Dziś pozwala ona na opłacenie rachunków za energię elektryczną, gaz, wodę i kanalizację, telefony komórkowe i stacjonarne, telewizję kablową i satelitarną, mieszkanie, a nawet zapłacenie ubezpieczenia oraz kolejnej raty kredytu. Jednak, jak informuje zastępca dyrektora handlowego Kolportera, Grzegorz Ziętek, firma obecnie pracuje nad umożliwieniem płatności do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i urzędów skarbowych.

Zdaniem przedstawicieli Kolportera to wynik tego, że klienci zaczęli dostrzegać oszczędność czasu i łatwość dokonywania opłat w jego placówkach. Wpłynęła na to również likwidacja kolejnych urzędów pocztowych oraz kas w zakładach energetycznych.

Zapowiadana przez Ziętka zmiana to tylko początek przemian Kolportera. Obecnie firma Kolporter jest w trakcie realizacji, ogłoszonej z końcem zeszłego roku, nowej strategii. Pierwszym krokiem mającym na celu jej realizację było połączenie spółek Kolporter Service S.A. oraz Kolporter DP oraz Kolporter Sieci Handlowe. Zarząd firmy twierdzi, że miał to być pierwszy krok w kierunku planowanego na wrzesień 2011 roku debiutu giełdowego.
Kolporter DP zajmuje się dystrybucją prasy i książek, prenumeratą, a także świadczy usługi magazynowe. Firma jest największym, najdynamiczniejszym dystrybutorem prasy i książek w Polsce. Współpracuje z ponad tysiącem wydawnictw prasowych i obsługuje około 40 tysięcy odbiorców, wszystkie ogólnopolskie sieci handlowe i koncerny paliwowe. Kolporter Service S.A. z kolei to firma, która zapewnia kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. Zajmuje się ona dystrybucją towarów FMCG, leków OTC i produktów marek własnych tj.: słodycze, napoje energetyczne i izotoniczne, papierosy, produkty spożywcze. Natomiast Kolporter Sieci Handlowe tworzy nowoczesne, ogólnopolskie sieci sprzedaży. Firma jest właścicielem ponad 1000 saloników prasowych. Buduje także sieć osiedlowych marketów spożywczych Meta Market.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016