Najemcy lubią centra wygodnych zakupów

Pod koniec maja firma Axi Immo poinformowała, że rozpoczyna komercjalizację powstającego obiektu typu convenience shopping center – CH Kowale w Trójmieście. Podobne działania rozpoczął także Capital Park, który tworzy sieć street mall Vis a vis. Pierwsze placówki powstaną w Radomiu i Łodzi.

Eksperci podkreślają, że deweloperzy realizują ten koncept głównie z uwagi na niskie koszty oraz możliwość szybkiego i sprawnego wynajęcia powierzchni handlowej – dla najemców CSC to bowiem atrakcyjne lokalizacje.

– Kwestią decydującą o podpisaniu umowy i rozpoczęciu działalności w CSC jest poziom kosztów, jakie najemcy muszą ponosić w związku z prowadzoną działalnością. W przypadku tych formatów opłata za zarządzanie oraz koszty wspólne są zdecydowani niższe, aniżeli w standardowym centrum. Wynika to ze zminimalizowanych powierzchni wspólnych, ograniczających się właściwie do powierzchni parkingu – tłumaczy Wojciech Rogala, członek zarządu Rafael Investment, która planuje budowę podobnego obiektu.

Kluczowym najemcą w przypadku centrów wygodnych zakupów jest operator spożywczy, wokół którego skupione są inne punkty handlowe. Wśród sieci handlowych, które chętnie otwierają swoje punkty w osiedlowych lokalizacjach są m.in.: Tesco, Kaufland, Intermarche, Auchan, Deichmann, CCC, Takko, Pepco.

– W zależności od potencjału lokalizacji i specyfiki danego regionu, wśród najemców pasaży Czerwona Torebka znajdują się przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, ale także marki sieciowe. Branże, jakie pojawią się w ogólnopolskiej sieci naszych pasaży to m.in.: sklepy typu convenience, np. małe sklepy spożywcze, a także, drogerie, piekarnie i cukiernie, sklepy mięsne, owocowo-warzywne czy apteki – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016