P.A. Nova stawia na retail parki

Coraz popularniejsze w kraju retail parki czy convenience shopping centers stanowią odpowiedź na problem nasycenia rynków, w tym lokalnych. – Mam wrażenie, że – zwłaszcza w przypadku miejscowości do 70-80 tys. mieszkańców – problematyczne staje się posiadanie konkurenta tuż obok. Tej wielkości miasta mają zapotrzebowanie wyłącznie na jeden duży projekt handlowy, nie więcej – zaznacza Ewa Bobkowska, prezes spółki deweloperskiej P.A. Nova, działającej na rynku nieruchomości handlowych. – Skupiamy się głównie na budowie retail parków o powierzchni około 10-12 tys. mkw. Ale przyznaję, z niemałym zainteresowaniem przyglądam się takim miastom jak Bełchatów czy Leszno, gdzie buduje się po dwa centra handlowe. Zastanawiam się, czy ich inwestorzy nie staną wkrótce przed problemem braku zainteresowania ze strony sieci handlowych – mówi.

Ewa Bobkowska zastrzega, że P.A. Nova nie będzie inwestować w średniej wielkości miastach, w których już działa lub właśnie buduje nowy obiekt inna firma. Strategia taka jest zbudowana w oparciu o rynkowe doświadczenie dewelopera. Za przyszłościowy koncept uznaje za to formy mieszane – połączenie galerii i retail parku lub galerii z outletem. – W tym zakresie na rynku istnieje pewna luka, którą również my chcemy wypełnić. Można to traktować jako sposób na zagospodarowanie inwestycyjnych nisz w mniejszych miejscowościach, gdzie klienci nie oczekują miejsc ekskluzywnych zakupów, co raczej obiektów z podstawową ofertą, przydatną przy codziennych zakupach. Jest to idealne miejsce dla sieci drogeryjnych czy sklepów obuwniczych – zaznacza Bobkowska.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016