Warunkiem uczestnictwa w akcji Carrefour Polska, organizowanej pod hasłem Dzień Seniora, jest wiek klienta – powyżej 60 lat, oraz dokonanie zakupów na kwotę minimum 50 zł. Uczestnicy promocji otrzymają przy kasie e-kupon o wartości do 10 procent wydanej kwoty. Akcja obowiązuje tylko jeden dzień w tygodniu – we wtorek. Maksymalna kwota rabatu wynosi 300 zł. Z promocji wykluczono produkty alkoholowe i papierosy. Uzyskany rabat można odebrać już przy następnych zakupach – ich cena zostanie pomniejszona o zdobyty upust.

E-kupony stanowią zamiennik dotychczasowych bonów towarowych Carrefour, które były stosowane przy wcześniejszej formule akcji Dzień Seniora. Stare karty rabatowe obowiązują jeszcze do 28 czerwca, potem zostaną wycofane. Zapisy na nową Kartę Seniora są prowadzone już od 24 maja 2011 roku.

– Akcję Dzień Seniora prowadzimy już od 2009 roku. W związku z dużym zainteresowaniem klientów, postanowiliśmy wprowadzić zmiany, dzięki którym klienci zaoszczędzą czas, jaki do tej pory poświęcali na pozyskanie bonów w Punktach Obsługi Klienta – mówi Robert Noceń, członek zarządu i dyrektor marketingu Carrefour Polska.

Inicjatywa sieci Carrefour stanowi element realizacji polityki odpowiedzialnego biznesu, ale jest też sposobem na przywiązanie klientów do danej marki. Podobne działania są prowadzone w innych sieciach. Przykładem mogą być apteki z sieci Dbam o Zdrowie, które również realizowały już u siebie akcję zniżkową dla osób starszych. Koncept jest o tyle uzasadniony, że w Polsce – wg danych GUS -osoby powyżej 60 roku życia stanowią ok. 17 procent populacji kraju. W następnych latach liczba ta będzie wzrastać.