Wzrasta znaczenie najemców franczyzowych

Z zapowiedzi deweloperów wynika, że w najbliższym czasie spora część inwestycji handlowych powstanie w mniejszych miejscowościach. Dzięki temu stopniowo będzie wzrastać liczba najemców franczyzowych. – Obecność tej grupy w gronie najemców jest coraz wyraźniejsza. Ma to niewątpliwie związek z przenoszeniem inwestycji do mniejszych miast, w których sieci handlowe działają głównie właśnie za pośrednictwem franczyzy. Wiele mniejszych miejscowości jest wciąż niezagospodarowanych. Przed deweloperami jeszcze wiele do zrobienia, dlatego uważam, że znaczenie najemcy franczyzowego będzie rosło – powiedziała Maria Prażuch, Country Manager w firmie Master Management Sp z o.o.

Dla zarządcy najemca franczyzowy to bardzo ważny element rynku. – Dla wynajmującego to cenny partner, ponieważ to zwykle lokalny biznes prowadzony przez miejscowych ludzi. Często mają oni duże wsparcie od miasta, przyciągają klientów, bo jest to np. sklep kogoś z rodzinny bądź znajomych. To zaprzecza także opinii, że centra handlowe przyczyniają się do upadku małych przedsiębiorców. Oni po prostu zaczynają funkcjonować na innych zasadach i odnajdują miejsce dla siebie w obiekcie handlowym – dodaje Maria Prażuch.

Kwestie dotyczące franczyzy oraz relacji pomiędzy franczyzobiorcą a zarządcą centrum handlowego będą jednym z tematów Shopping Center Forum & Trade Fair, które odbędzie się w dniach 8-9 września 2011 roku w warszawskim hotelu Hilton.

 

Reklama

Galeria Jurajska