Centra handlowe już dawno przestały być jedynie miejscem robienia zakupów. Dziś są również animatorem życia społecznego. Na terenie galerii organizowane są koncerty, wystawy fotografii czy starych samochodów. Konkursy, promocje i eventy maja za zadanie przyciągnąć zainteresowanie jak największej liczby klientów. Jak się okazuje skutecznym sposobem na to jest organizacja akcji prozdrowotnych. – Powierzchnią handlową w centrach od lat interesują się firmy farmaceutyczne, które organizują tutaj swoje akcje edukacyjne, bezpłatne konsultacje, spotkania z lekarzami, konsultantami. Dziś w centrum handlowym można zmierzyć poziom cholesterolu, oddać krew, przy okazji wpisując się na listę potencjalnych dawców szpiku. Można także zasięgnąć opinii kosmetologów znanych firm kosmetycznych lub dietetyków – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor ds. marketingu Silesia City Center.

Jednym z inicjatorów tego typu akcji jest Kardiologiczna Poradnia Servier, która na przykład w roku 2010 odwiedziła kilkanaście centrów handlowych w całym kraju. Dzięki jej prozdrowotnemu projektowi klienci galerii handlowych mieli możliwość skorzystania z bezpłatnych badań i konsultacji specjalistycznych w zakresie diagnostyki chorób układu sercowo – naczyniowego.