Polacy chętnie kupują w galeriach

Dla dużej części Polaków wizyta w galerii handlowej stanowi atrakcyjną formę spędzania wolnego czasu. Aż jedna trzecia klientów odwiedza centra bez konkretnego planu zakupowego, chce sprawdzić nowości w sklepach czy po prostu zagospodarować w ten sposób wolną chwilę. Połowa z nas dobrze jednak wie, co będzie kupować i zagląda tylko do ulubionych butików.

Jak się okazuje, najbardziej odpowiadają nam popularne sieciówki, zwłaszcza w przypadku marek odzieżowych i obuwniczych. Chętnie zaglądamy do salonów H&M, Reserved, Zara, Adidas, Ryłko, Nike, Ecco – wskazują wyniki najnowszego raportu rynkowego Jones Lang LaSalle. Z analizy tej wynika również, że Polacy bez względu na miejsce zamieszkania (małe, średnie czy duże miasto) w wyborze produktów kierują się ich jakością, aktualnością oferty sklepu, szerokim wyborem asortymentu. Nie bez znaczenia pozostaje tu także cena, atrakcyjność której jest często decydującym czynnikiem zakupu. W oczach Polaków liczy się również marka produktu, która bardzo wyraźnie kształtuje oczekiwania nabywców. – Polski rynek oraz coraz bardziej świadomi konsumenci są gotowi na przyjęcie nowych sieciowych graczy z branży mody. Polacy podróżują za granicę, robią tam zakupy i czekają na pojawienie się w Polsce globalnych sieci jeszcze tu nieobecnych. Przy dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, nowe marki mają dobrze przygotowany grunt i olbrzymie szanse na sukces – komentuje Magda Zimna z GfK Polonia. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016