Z wyprzedaży korzysta 73 proc. klientów

Analizy rynkowe wyraźnie wskazują, że Polacy coraz częściej odwiedzają galerie handlowe, często traktując to jako atrakcyjną formę spędzania wolnego czasu. Chodzenie po sklepach nie zawsze jednak wiąże się z kupowaniem. – Dziś w centrach handlowych spędzamy bardzo dużo czasu, odwiedzamy sklepy z naszymi ulubionymi markami. Często tylko po to, by znaleźć wymarzone kreacje i wrócić po nie dopiero podczas akcji rabatowych czy wyprzedaży – mówi Dominika Musialik z Silesia City Center. Tak robi 59 procent badanych. Dla większość z nas decydujące są tu powody ekonomiczne – możliwość zaoszczędzenia jest istotna dla 82 procent konsumentów.

„Polowanie” na najlepsze okazje zakupowe jest bardzo angażujące. 59 procent respondentów otwarcie przyznaje się do obawy, że podczas akcji rabatowych czy wyprzedaży, ktoś może ich uprzedzić i wykupić wcześniej upatrzoną rzecz.

A ile jesteśmy skłonni wydać podczas sezonu wyprzedażowego? Najwięcej z nas, bo 64 procent, na „okazjonalne” zakupy trwoni powyżej 250 zł. Kwotę 500 zł na wyprzedaże odkłada 24 procent badanych. Natomiast aż 12 procent respondentów deklaruje, że w tym czasie wydaje więcej niż 1000 zł.

– Co ważne, z przeprowadzonej przez nas sondy wynika, że aż 92 procent klientów jest zadowolonych z akcji rabatowych i nie przeszkadza im nawet zdecydowanie większy ruch w centrum – zaznacza Dominika Musialik z Silesia City Center. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016