W 70 proc. centrów dominuje część modowa

Najwięcej centrów handlowych, w których dominuje galeria, czyli część dedykowana głównie modzie, jest w Warszawie. Mniej niż 20 procent obiektów handlowych w stolicy posiada ofertę skoncentrowaną na hipermarkecie spożywczym – ten, owszem, staje się ważniejszy, ale w mniejszych miejscowościach.
Średnio w miastach powyżej 300 tysięcy mieszkańców hipermarket stanowi niecałe 25 procent powierzchni centrów handlowych. Ale już w miastach o liczbie ludności od 100 do 300 tysięcy proporcje te ulegają znacznym zmianom – statystycznie około 35 procent powierzchni handlowej przeznacza się tu na hipermarket, a 65 procent na galerię. Natomiast – jak wskazują wyliczenia ekspertów Jones Lang LaSalle – w miejscowościach od 50 do 100 tysięcy mieszkańców nacisk kładziony jest raczej na operatora spożywczego (tu centra z dominacją hipermarketu stanowią już około 45 procent). Tego typu układ najbardziej widoczny jest w takich miastach jak Tczew, Chełm, Łomża, Bełchatów, Świdnica, Głogów, Stargard Szczeciński oraz Grudziądz.Raport „Pieniądze szczęścia nie dają – dopiero zakupy” został opublikowany 1 czerwca 2011roku. Analiza została opracowana przez ekspertów Jones Lang LaSalle. Publikacja powstała przy współpracujący firmy analitycznej GfK Polonia.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016